WoodenLamp.ro a aparut online in august 2020, „odata cu decizia reorientarii afacerii noastre cu invitatii de nunta, grav afectata de pandemie”, ne-a povestit Alexandru Baltatescu (foto, Fondator WoodenLamp.ro, alaturi de sotia lui, Mara). Magazinul e-commerce vinde lustre, aplice si cutii din lemn (pentru flori, vin, cadouri si depozitat bijuterii sau accesorii), care sunt fabricate de ei, personalizabile, eco-friendly si sustenabile. Alexandru ne-a povestit cum a pornit afacerea ajutat de fonduri europene, care sunt principalele canale de vanzare pe care se axeaza si ce planuri de viitor are. Descopera mai multe in interviul de mai jos!
ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Alexandru Baltatescu: Am ales numele pentru ca denota exact ceea ce facem noi, respectiv corpuri de iluminat din lemn. Nu ne-a luat foarte mult timp sa ne hotaram la nume, a venit cumva natural.
De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Am inceput initial cu o afacere cu invitatii de nunta (la scurt timp dupa propria nunta), dorind sa venim in ajutorul tinerilor cupluri si urmand un vis mai vechi de a avea o afacere proprie. In timpul pandemiei, am fost nevoiti sa ne reinventam, altfel nu am fi rezistat. Ne-am gandit la toata munca pe care o depusesem pentru a pune afacerea la punct si am deciz ca nu vom inchide pur si simplu. Fara sa avem experienta in domeniu, dar cu o minima cercetare vizavi de potentialul produselor de iluminat din lemn, ne-am apucat sa invatam totul de la 0: de la echipamente de tipografie si gestionare stocuri, pana la marketing si vanzari. Conceptul corpurilor de iluminat din lemn ma atragea personal de mai mult timp, eram fascinat de versatilitatea lor, de usurinta cu care se potrivesc oricarui stil (indiferent ca este clasic, minimalist, scandinav, rustic sau modern,) de eleganta acestui material (considerat pe buna dreptate de lux, pentru ca este natural si se lucreaza greu). Pandemia ne-a dat cumva sansa si constiinta ca este momentul sa ne intoarcem mai mult catre lucruri naturale si sustenabile, asa ca am putut sa lansam acest proiect, fapt de care suntem foarte bucurosi.
Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
De cand ma stiu, imi doresc propria afacere, mi-am dorit sa realizez ceva pe cont propriu, de la zero, care sa se dezvolte si sa aiba propria istorie. Consider ca este o provocare mare sa realizezi ceva pe cont propriu, de aceea am un respect deosebit pentru cei care au afacerile lor, care au muncit pe branci pentru a le dezvolta, care au creat locuri de munca si au echipe fantastice. Nu am avut niciun asociat (doar pe sotia mea, Mara, care a fost mereu alaturi de mine, m-a ajutat si m-a inteles mereu cand ajungeam acasa la 11-12 noaptea, zile la rand). De curand, colaborez cu o echipa de business strategists (Raluca Kisescu si echipa ei – Laura Vasilescu si Cosmina Patroi), ele ma ajuta sa dezvoltam afacerea (nu doar ca strategie, ci si ca implementare).
Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Nu am facut o facultate in domeniul afacerilor (am facut o facultate tehnica), dar parintii mei aveau un magazin si un depozit de materiale de constructii, asa ca am trait intr-un mediu antreprenorial si niciodata nu am incetat sa ma gandesc la propria afacere. Cred ca cel mai mult am invatat din cursuri, carti de antreprenoriat, dezvoltare personala si, bineinteles, experienta practica.
Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Am accesat un proiect european, cu care am putut sa cumpar echipamentele de productie. Pentru cei in situatii similare, va marturisesc ca nu banii sunt problema, cel mai greu este gestionarea lor, in ce ar trebui sa investestesti mai mult si in ce nu. Cel mai bine este sa apelezi la persoane cu competente in domeniu, altfel banii se cheltuie repede. 🙂 Alta parte grea a fost sa invat domeniul, tehnologia cu care lucram si sa inteleg cum functioneaza piata, in general.
Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Au fost destule bariere, sunt sigur ca vor mai fi, dar imi place, pe mine ma provoaca sa cautam solutii pentru problemele aparute, asta ne tine in priza mereu, ne da energie, iar cand gasim solutia, avem o mare satisfactie. Cum le-am depasit? Cu ajutorul familiei, prietenilor, apropiatilor si citind foarte multe carti de dezvoltarea personala, din care am inteles ca si altii au trecut prin ce treceam eu si ca orice problema are o solutie.
Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Este o diferenta enorma de la statutul de angajat, la cel de antreprenor. Cel mai mare dezavantaj al antreprenoriatului este nesiguranta zilei de maine, dar (in acelasi timp) simti ca traiesti cu adevarat, e momentul in care esti responsabil pentru angajatii tai si toate cheltuielile firmei. Cred ca pentru un angajat acesta este un dezavantaj, dar pentru un antreprenor este un avantaj, pentru ca nesiguranta te face sa muncesti mai mult, mai smart, sa inveti mai mult si sa aduci rezultate mai bune – deci esti intr-o dezvoltare continua.
Care este publicul tinta al site-ului?
Clientii nostri sunt foarte diversi: de la angajati din corporatie, pana la oameni care au diverse mici bussinesuri, de la romani, la francezi. Ne adresam in special celor care apreciaza produsele eco-friendly, sustenabile si celor care pretuiesc designul diferit (prin simplitate) si sofisticat (prin calitate). Pentru noi, calitatea este principiul de baza al afacerii, ne dorim clienti multumiti deopotriva de produsele noastre si de experienta achizitiei lor, indiferent ca este vorba de o lustra sau o decoratiune.
Interviul complet il gasiti AICI